Een paar weken geleden heb ik geblogd over hoe verkopers proberen de assertieve secretaresse te omzeilen. Naar aanleiding daarvan heb ik veel vragen van secretaresses gekregen die graag een omgekeerd artikel willen zien. Hoe kom je achter de motieven van een verkoper, wanneer verbind je wel door en wanneer niet. Wat vraag je, wat zeg je.
Leuke vraag dacht ik. Ik ga eens kijken of ik hier wat over kan vinden. Dat blijkt niet mee te vallen. Het hele internet staat vol met tips hoe je de secretaresse kan omzeilen en niet hoe de secretaresse de verkoper kan omzeilen. Daarom wil ik graag jullie medewerking hebben. Ben jij die assertieve secretaresse en hoe ga jij om met verkopers? Stuur je ze met een kluitje in het riet (stuurt u de informatie maar, dan zet ik het door of mijn manager is nu afwezig) of vraag je door om er achter te komen of deze verkoper al of niet interessant is voor je manager? En wat vraag je dan?
Wil je je tips en/of hoe jij het aanpakt met mij delen? Dan deel ik deze ervaringen weer met de secretaresses. Zo kunnen we veel van elkaar leren en elkaar ondersteunen. Je kunt hieronder een bericht achterlaten.
Alvast heel hartelijk bedankt.
Heleen Valkema